مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

ثبت نام مدارس دو زبانه

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام مدارس دو زبانه یکی از گزینه‌های پیش‌رو برای والدینی است که به آموزش فرزند خود به زبان انگلیسی و افزایش مهارت فرزندشان در زبان دوم علاقه‌مند می باشد. مدارس دو زبانه جز مدارس غیرانتفاعی هستند که آموزش‌های دانش‌آموزان را به زبان فارسی و انگلیسی ارائه می‌دهند. دانش‌آموزان به دلیل مواجه طولانی با زبان انگلیسی به مرور زمان در این زمینه مهارت بالایی کسب خواهند کرد. مدارس دوزبانه ظرفیت کمی دارند و با توجه به استقبال بسیار زیاد برای ثبت‌نام در این مدارس لازم‌است که والدین از جزییات ثبت‌نام اطلاع دقیق داشته باشند تا بتوانند به راحتی در این مدارس نام‌نویسی نمایند. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید این مطلب را مطالعه کرده و یا با مشاوران دانتل کو تماس‌بگیرید.  

 

ثبت نام مدارس دو زبانه

زبان دوم همواره یکی از دغدغه های افراد در جامعه است و با توجه به اهمیت بسیار زیادی که دارد، بسیاری از والدین کودکان خود را در کلاس های زبان خصوصی ثبت نام می کنند تا از همان سنین کودکی زبان دوم که معمولا انگلیسی است را بیاموزند.

یکی دیگر از راه های موثر برای یادگیری زبان دوم، ثبت نام مدارس دو زبانه می باشد. در این مدارس تمامی آموزش ها به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانش آموزان نیز باید با توجه به سطح زبان خود به انگلیسی به سوالات پاسخ داده و در کلاس درس تعامل کنند. با توجه به سوالات بسیار زیاد والدین در این مطلب به توضیح ثبت نام مدارس دو زبانه می پردازیم.

 

معرفی مدارس دو زبانه

مدرسه در سطح علمی دانش آموزان بسیار تاثیر گذار است. این مساله اهمیت انتخاب مدرسه برای کودکان را افزایش می دهد. والدین باید مدرسه ای را برای فرزند خود انتخاب کنند که نیازهای آموزشی آن ها را به طور کامل برآورده سازد. یکی از نیازهای اصلی کودکان در جامعه تسلط به زبان دوم می باشد. در حال حاضر اکثر مدارس تنها به زبان فارسی آموزش می دهند؛ این در حالیست که در سنین کودکی توانایی برای یادگیری زبان دوم بیشتر است و در صورت آموزش به زبان دیگر کودکان با سهولت بیشتری آن زبان را می آموزند. 

بسیاری از دانش آموزان در کنار شرکت در کلاس های درس مدرسه، در آموزشگاه های زبان نیز شرکت می کنند تا از این طریق زبان دوم که عموما انگلیسی می باشد را بیاموزند. در حال حاضر مدارسی با عنوان مدارس دو زبانه در حال فعالیت هستند که زبان انگلیسی را در کنار زبان فارسی به صورت اصولی و در کنار آموزش های دیگر به دانش آموزان می آموزند. 

در ابتدای ثبت نام مدارس دو زبانه ممکن است دانش آموزان با شرایط عجیبی مواجه شوند چراکه باید چندین ساعت در معرض زبان انگلیسی قرار گیرند. این مساله به مرور زمان برای دانش آموزان طبیعی شده و موجب پیشرفت بسیار زیاد آنان در تسلط به زبان انگلیسی می شود. 

مدارس دو زبانه در ایران عموما انگلیسی زبان هستند. این مدارس مطابق با استانداردهای جهانی عمل می کنند و امکانات متعددی برای آموزش دانش آموزان در اختیار دارند. از دبستان های دخترانه دو زبانه در تهران می توان به دبستان فرشتگان الهی ایرانیان، دبستان مرجان و دبستان یاس اشاره کرد. برخی از مدارس پسرانه دو زبانه تهران نیز مدارس دبستان رنگین کمان، مجتمع آموزشی پیشرو و دبستان فرهنگ سعادت هستند. 

ثبت نام مدارس دو زبانه

 

زمان ثبت نام مدارس دو زبانه

مدارس دو زبانه در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند و حتی با وجود غیرانتفاعی و شهریه پرداز بودن، بسیاری از والدین فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام می کنند. به همین دلیل معمولا ثبت نام در این مدارس کمی سخت است اما در صورت اقدام به موقع و در بازه زمانی تعیین شده احتمالا بتوانید فرزند خود را در این مدارس نام نویسی نمایید. 

به طور کلی ثبت نام مدارس دو زبانه از بهمن و اسفند ماه شروع می شود. چنانچه ظرفیت مدرسه کامل نشود امکان ثبت نام تا فروردین ماه نیز وجود خواهد داشت. برای ثبت نام در مهلت تعین شده باید از طریق سایت اختصاصی مدرسه و یا مراجعه حضوری اقدام نمایید. در صورت تغییر در زمان ثبت نام مدارس دو زبانه این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاع سریع می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط ثبت نام مدارس دو زبانه

همانطور که گفته شد ثبت نام مدارس دو زبانه کمی سخت تر از ثبت نام در سایر مدارس است. دانش آموزان برای ورود به این مدارس باید شرایطی را داشته باشند تا واجد شرایط ثبت نام محسوب شوند. برخی از مهم ترین شرایط ثبت نام به شرح موارد زیر هستند. 

👈 ثبت نام در طرح سنجش سلامت و داشتن کارت سلامت برای دانش آموزان اول ابتدایی

‌👈 نزدیکی محل زندگی به مدرسه و سهولت در رفت و آمد

👈 داشتن مدارک تحصیلی مقطع قبلی برای تحصیل در مقاطع بالاتر 

👈 توانایی در پرداخت شهریه مدارس دو زبانه به صورت ماهانه 

 

نحوه ثبت نام مدارس دو زبانه

همانطور که می دانید در سال های گذشته اکثر مراحل ثبت نام مدارس به صورت اینترنتی انجام می شود و والدین باید با مراجعه به سایت مای مدیو اقدامات لازم برای بارگزاری مدارک و پیش ثبت نام را انجام دهند. 

ثبت نام مدارس دو زبانه معمولا به دو روش حضوری و اینترنتی انجام می شود. در مرحله اول والدین باید پیش ثبت نام را از سایت اختصاصی مدرسه مورد نظر خود انجام دهند و مبلغی را نیز به عنوان پیش پرداخت واریز نمایند. برای تکمیل اطلاعات و واریز هزینه باید در سایت مدرسه یک حساب کاربری ساخته باشید. 

پس از پیش ثبت نام اینترنتی باید به صورت حضوری نیز به مدرسه مراجعه نمایید و مدارک را به صورت حضوری تحویل دهید. در این مرحله باید مطابق با قوانین مدرسه یا چک صیادی نیز در وجه مدارس ارائه دهید تا نام نویسی تکمیل گردد. در صورت بروز مشکل در روند ثبت نام مدارس دو زبانه می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

مشاوره ثبت نام مدرسه دوزبانه

مدارس دو زبانه علاوه بر آموزش به دو زبان فارسی و انگلیسی، امکانات آموزشی، فرهنگی و ورزشی نیز دارند که دانش آموزان می توانند از آن ها استفاده کنند. این مدارس معمولا در شهرهای بزرگی مثل تهران و شیراز هستند و با توجه به ظرفیت پایینی که دارند تمامی متقاضیان موفق به ثبت نام در آن ها نمی شوند. شهریه مدارس دو زبانه تقریبا بالا می باشد و والدین باید توانایی پرداخت هزینه های آن را داشته باشند. 

مدرک مدارس دو زبانه اعتبار بسیار بالایی دارد و دانش آموزان در مراحل تحصیل بعدی خود و حتی برای مهاجرت در سنین بالاتر نیز امتیاز ویژه ای با مدرک خود خواهند داشت. قبل از ثبت نام در مدرسه بهتر است که به طور کامل در مورد آن تحقیق کنید و مطمئن شوید که تبلیغات مدرسه با امکانات اصلی آن مشابه باشد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام مدارس دو زبانه برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارس دو زبانه با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام مدارس دو زبانه به چه صورت است؟

    ثبت نام این مدارس به صورت اینترنتی از طریق سایت اختصاصی مدرسه و حضوری انجام می شود. 

  2. زمان ثبت نام مدارس دو زبانه چه تاریخی است؟

    معمولا ثبت نام در بهمن و اسفند هر سال آغار می شود. 

  3. آیا مدارس دو زبانه شهریه پرداز هستند؟

    بله این مدارس جز مدرسه های غیرانتفاعی قرار می گیرند و شهریه پرداز می باشند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫20 دیدگاه ها

  1. دخترم از زمان تعیین شده برای گرفتن کارت ازمون خبر نداشت الان چکار میشه کرد؟ممنون میشم اگرراهنمایی بفرمایید. باتشکر اکبرنجفی اصل

    1. کارت ورود به جلسه در سه یا روز قبل از برگزاری آزمون منتشر می شود. هنوز کارت منتشر نشده تا شما دریافت کنید.
      تاریخ برگزاری آزمون ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ می باشد.

    1. سایت دریفت کارت ورود به جلسه آزمون نمونه برای هر استان جداگانه می باشد
      در مقاله زیر می تونید سایت مربوط به استان خودتون رو پیدا کنید و وارد بشید. اگر هم مشکلی در دریافت کارت ورود به جلسه خود دارید می تونید با مشاوران مرکز مشاوره دانتل به شماره 46291403-021 تماس بگیرید تا راهنمایی شوید و کارتتون رو دریافت کنید.
      سایت استانی کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی

    1. سلام
      از کدام شهرستان هستید؟
      در صورت نیاز با مشاورین ما تماس بگیرید راهنماییتون می کنن

  2. سلام من استان البرز هستم برای دریافت کارت آزمون نهم دخترم هر چی تلاش کردم وارد سایت بشم نشد باید چی کار کنم

    1. سلام
      من برای آزمون ثبت نام کردم علوم انسانی زدم و پرینت گرفتم
      ولی بعد پشیمون شدم و تجربی زدم
      ولی پرینتش رو ندارم یا اینکه ثبت نشده
      الان من چجوری می‌تونم اطلاعاتم رو ببینم ؟
      میتونم تغییر بدم و اگر انسانی ثبت شده، تجربی بزنم؟

  3. سلام من امتحانی وارد سایت شدم و از روی کارت اسکرین گرفتم ولی وقتی رفتم برای پرینت گرفتن دو باره توی سایت نبود لطفا بگید چه کار کنم

    1. سلام کارت ورود به جلسه خود را دوباره از سایت دریافت کنید.
      در غیر اینصورت به آ»وزش و پرورش مراجعه نمایید.

  4. با سلام.
    زمان بارگزاری آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم کی هست؟
    پاینده کارت ورود به جلسه کی باید دریافت کنیم؟؟
    با تشکر

  5. سلام
    زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم کی هست؟
    وکارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی رو از کجا باید دریافت کرد؟؟

  6. سلام
    من برای آزمون ثبت نام کردم علوم انسانی زدم و پرینت گرفتم
    ولی بعد پشیمون شدم و تجربی زدم
    ولی پرینتش رو ندارم یا اینکه ثبت نشده
    الان من چجوری می‌تونم اطلاعاتم رو ببینم ؟
    میتونم تغییر بدم و اگر انسانی ثبت شده، تجربی بزنم؟

    1. سلام سایتهای استانی حذف شده اند و تمامی دانش آموزان باید به سایت my.medu.ir مراجعه نمایند.
      در متن مقاله نحوه دریافت کارت ورود به جلسه نمونه دولتی را شرح داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره