دکتریانتخاب رشته و مصاحبه دانشگاه آزاد

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

‌‌مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به دو دسته تقسیم بندی می شوند. داوطلبان پیش از شرکت در مصاحبه آن ها را آماده نموده و در جلسه مصاحبه همراه خود داشته باشند. مدارکی که داوطلبان همراه با خود به جلسه می‌برند، می‌تواند تاثیر بالایی بر امتیاز و نمره مصاحبه آنان داشته باشد. در ادامه این مطلب به بررسی مدارک لازم برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1403 می‌پردازیم.

 

لیست مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از انتخاب رشته نتایج دعوت به مصاحبه اعلام خواهد شد و داوطلبان پس از پرداخت هزینه هر مصاحبه، مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را آماده کرده و برای جلسه مصاحبه آماده شوند. مصاحبه 50 درصد از نتیجه نهایی را تعیین می‌کند. به این دلیل بسیار مهم است که داوطلبان اطلاع کافی از تمام جوانب آن داشته باشند. 

مصاحبه مهمترین بخش آزمون دکترا می باشد و ۵۰ درصد قبولی شما در پذیرش شما در این مرحله می باشد. لذا توصیه می کنیم حتما مقاله راهنما جامع زیر را مطالعه نمایید. البته شما می توانید برای ارتباط با کارشناسان ما و دریافت مشاوره های لازم با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1403 در جلسه مصاحبه به دو دسته ضروری و اختیاری تقسیم می‌شود. که به شرح زیر هستند.

 

مدارک اجباری

مدارک اجباری آن دسته از مدارک هستند که همراه داشتن آن‌ها برای هر داوطلبی ضروری و لازم است. توصیه می کنیم این مدارک را به صورت فیزیکی همراه خود داشته باشید که در صورت نیاز آن را در جلسه ارائه دهید.

✅رسید پرداخت هزینه مصاحبه

✅اصل کارت ملی و شناسنامه

✅مدرک کارشناسی و ریز نمرات

✅مدرک کارشناسی ارشد و ریزنمرات (در صورت فارغ التحصیلی)

✅یک نسخه از پایان نامه کارشناسی ارشد

✅کامل کردن فرم سوابق دکتری

 

مدارک اختیاری

مدارک اختیاری مدارکی هستند که وجود آن‌ها ضروری نیست، اما در صورت موجود می‌توانند امتیازات مثبتی برای داوطلب داشته که به شرح زیر می باشند:

❌ مقالات علمی چاپ شده در مجلات معتبر

❌ کتب ترجمه و یا تالیف شده

❌ مدرک زبان انگلیسی معتبر

❌ گواهی اختراعات ثبت شده

❌ گواهی مربوط به شرکت در جشنواره‌های المپیادهای علمی معتبر

❌ گواهی سوابق تدریس در دانشگاه‌ها

❌ رزومه علمی

❌ رزومه شغلی

❌توصیه نامه (مهارت و توانایی‌های علمی داوطلب را از منظر اساتید دوره ارشد تشریح می‌کند)

علاوه بر مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1403 که در بالا ذکر شده است، قبل از جلسه مصاحبه باید وارد سایت مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد azmoon.org شوید و فرم ثبت نام اولیه را تکمیل کنید. این فرم را در روز مصاحبه همراه خود داشته باشید.

مدارک اختیاری مدارکی امتیازآور برای داوطلبان محسوب می‌شوند. افرادی که رزومه خوبی داشته باشند، شانس بالاتری در أخذ نمره مناسب در مصاحبه خواهند داشت. از همین رو به داوطلبان توصیه می‌شود که در صورت امکان با دست پر و با رزومه‌ای قابل قبول در مصاحبه شرکت کنند تا حرفی برای گفتن داشته باشند.

رزومه علمی داوطلبان می‌تواند کمک شایانی برای کسب نمره مناسب در مصاحبه داشته باشد. از همین رو بهتر است داوطلبان با نوشتن مقالات علمی و یا تألیف و ترجمه کتاب به صورت انفرادی یا مشارکتی، رزومه دکتری خود را تقویت کنند و جز مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1403 خود در صورت داشتن ارا‌‌ئه دهند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

دانلود فرم سوابق تحصیلی

فرم سوابق تحصیلی یکی از مدارک اجباری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1403 می باشد که تمامی داوطلبان دعوت شده باید آن را دانلود نمونه و تکیمل نمایند. داوطلبان در این فرم سوابق تحصیلی، علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلبان که در گذشته انجام داده اند را نوشته و تکیمل نمایند.

🔵 در ادامه لینک دانلود فایل ورد فرم را جهت دانلود برای شما داوطلبان گرامی قرار داده ایم. برای دانلود بر روی متن زیر کلیک کنید.

 

سوالات جلسه مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری مهم‌ترین بخش این آزمون است و دغدغه بسیاری از داوطلبان نیز این بخش از مصاحبه می‌باشد. سوال‌های مصاحبه معمولا در مورد میزان تسلط به زبان انگلیسی، دلیل نمره پایین برخی از دروس، پایان نامه کارشناسی ارشد و غیره می‌باشد. به این دلیل مدرک زبان یکی از مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ تاثیر گذار می باشد.

🔴 در مقاله زیر نمونه سوالاتی که در سال های گذشته از داوطلبان پرسیده شده است را گردآوری کرده ایم. برای مشاهده نمونه سوالا بر روی لینک زیر کلیک کنید.

برای کسب رتبه بالا در مصاحبه لازم است که داوطلبان قبل از جلسه مصاحبه اطلاعات کافی در این مورد به دست آوردند و برای جلسه مصاحبه به خوبی آماده شوند. چنانچه سوال یا ابهامی در این مورد برای‌تان به وجود آمده است می‌توانید از متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

مشاوره مدارک لازم برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

ممکن است داوطلبان در چند رشته تحصیلی مختلف و همچنین در چند دانشگاه پذیرفته شده و دعوت به مصاحبه شود. به همراه داشتن مدارک و ارائه آن‌ها در هریک از جلسات مصاحبه الزامی خواهد بود.

علاوه بر این، برای هر کد رشته که دعوت به مصاحبه شده اید، می‌بایست هزینه‌ای جداگانه در زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد پرداخت شود. ناگفته نماند که داوطلب پس از پرداخت هزینه یک کد پیگیری دریافت می‌کند. این کد پیگیری می‌بایست نگهداری شده و گواهی آن در جلسه مصاحبه ارائه شود.

آگاهی از روند و سوالات مصاحبه، آماده کردن مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ داشتن اعتماد به نفس وغیره لازمه موفقیت در جلسه مصاحبه است. چنانچه در این فرایند با مشکلی مواجه شدید و یا سوالی برای‌تان به وجود آمد، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو مشورت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک مصاحبه دکتری آزاد 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

مدارک لازم برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ کدامند؟

مدارک به دو بخش ضروری و اختیاری تقسیم می‌شوند که در بالا به طور کامل توضیح داده شده است.

داشتن مدرک زبان برای مصاحبه دکترا الزامی است؟

خیر مدرک زبان جز مدارک اختیاری در مصاحبه دکترا است اما ارائه آن امتیاز خوبی برای داوطلب به همراه خواهد داشت.

پرداخت هزینه مصاحبه دکترا به چه صورت است؟

داوطلبان باید با مراجعه به سایت azmoon.org هزینه هریک از مصاحبه‌های دعوت شده را به صورت جداگانه پرداخت نمایند تا امکان شرکت در جلسه را داشته باشند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره