کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دو بازه زمانی خواهد بود. با توجه به اینکه کنکور سراسری در دو نوبت یعنی در اردیبهشت ماه و تیرماه برگزار می شود، نتیجه اولیه نیز در دو بازه زمانی اعلام می شود. نتیجه آزمون نوبت اردیبهشت ماه در نیمه دوم خرداد و نوبت تیرماه نیز در نیمه دوم مرداد ماه اعلام می گردد. متقاضیان برای دریافت کارنامه اولیه خود می توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از تاریخ اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1403 آشنا شویم.

نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ تا ۱۵ اردیبهشت منتشر شده و از طریق سایت سنجش قابل مشاهده می باشد.

لینک ورود مستقیم به سایت سنجش 

 

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳

پس از برگزاری کنکور سراسری شرکت کنندگان در جلسه آزمون می توانند برای مشاهده نتیجه در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند. داوطلبان می توانند نتیجه خود را در قالب یک کارنامه دریافت نمایند. 

کنکور سراسری برای دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده‌ است و متقاضیان تحصیل در رشته های با آزمون در دانشگاه های سراسری و آزاد که در این آزمون شرکت کرده‌ اند، در نظر داشته‌ باشند که زمان اعلام نتیجه نیز به صورت یکپارچه اعلام خواهد شد. پس از مشخص شدن وضعیت علمی داوطلبان، متقاضیان می توانند به صورت مجزا اقدام به تکمیل انتخاب رشته‌ دانشگاه های سراسری و آزاد نمایند.

نحوه دریافت: نتایج کنکور 

 

تاریخ اعلام نتایج اولیه کنکور اردیبهشت ماه 1403

نوبت اول برگزاری کنکور سراسری 1403 در اردیبهشت ماه می باشد. داوطلبانی که در کنکور سراسری اردیبهشت ماه ثبت نام و شرکت کرده اند، می توانند نتیجه را در نیمه دوم خرداد ماه و در قالب نمرات خام دریافت نمایند.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ برای نوبت اول اردیبهشت ماه 15 خرداد ماه می باشد.

کارنامه کنکور منتشر شده‌ در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ در بردارنده نمره خام و درصد دروس می باشد. متقاضیان با استفاده از نتیجه خود می توانند در مرداد ماه سال 1403 اقدام به انتخاب رشته‌ نمایند. انتخاب رشته‌ داوطلبانی که در کنکور سراسری اردیبهشت ماه شرکت کرده اند، همزمان با انتخاب رشته‌ شرکت کنندگان در کنکور سراسری نوبت دوم و مرداد ماه می باشد.

داوطلبانی که بر اساس نتایج اولیه کنکور سراسری 1403 مجاز به انتخاب رشته‌ هستند، برای تکمیل مرحله انتخاب رشته‌ دانشگاه های سراسری باید به سایت sanjesh.org و برای تکمیل فرم انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org مراجعه کنند.

 

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور تیر ماه ۱۴۰۳

پس از برگزاری کنکور سراسری در تیرماه، سازمان سنجش آموزش کشور، پاسخبرگ تمامی داوطلبان و شرکت کنندگان در این آزمون را بررسی می کند و سپس کارنامه اولیه را برای تمامی متقاضیان در دانشگاه های سراسری و آزاد منتشر می کند.

زمان اعلام نتیجه اولیه نوبت دوم کنکور سراسری 1403 در مرداد ماه است.

تمامی شرکت کنندگان در زیرگروه های آزمایشی مختلف می توانند در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و اقدام به دریافت نتیجه خود نمایند.

کارنامه اولیه منتشر شده‌ برای شرکت کنندگان در کنکور سراسری، در بر دارنده اطلاعاتی شامل رتبه، نمره آزمون، درصد های هر درس و … می باشد. برای کسب اطلاع سریع از زمان اعلام نتیجه می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

متقاضیانی که در کنکور سراسری اردیبهشت و تیر ماه شرکت کرده اند، باید برای دریافت نتیجه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. دریافت نتیجه نوبت اول و نوبت دوم در بازه‌ زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1403 از سوی سایت سنجش امکان پذیر است.

باتوجه به اینکه داوطلبان در زمان اعلام نتیجه به سرعت وارد فرآیند انتخاب رشته می شوند، باید اطلاعات کافی از رشته مورد تقاضا و دانشگاه مدنظر خود داشته باشند تا بتوانند به درستی الویت های خود را در فرم انتخاب رشته درج کنند. چینش صحیح الویت ها شاید برای یک داوطلب کنکور در زمان کم استرس زا باشد، به همین دلیل توصیه ما این است که علاوه بر استفاده از آخرین رتبه های قبولی سال های گذشته از مشاور باتجربه ای نیز کمک بگیرید. در مقاله زیر می توانید راهنما کامل انتخاب رشته را مطالعه نمایید.

بخوانید: راهنما انتخاب رشته

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل چندین سال است که در زمینه مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته فعال هستند. بنابراین می توانید بدون صرف هزینه زیاد و در کم ترین زمان با این مرکز تماس گرفته و یک انتخاب رشته هوشمندانه داشته باشید که در نهایت منجر به کسب نتیجه قبولی گردد.

برای اطلاع از ثبت نام بدون کنکور کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نتایج اولیه از طریق کدام سایت صورت می گیرد؟

    نتایج از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” انجام می شود.

  2. زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ چه تاریخی است؟

    تاریخ زمان اعلام نتایج اولیه کنکور نوبت اول در نیمه دوم خرداد ماه و نتایج نوبت دوم در نیمه مرداد ماه اعلام می شود.

  3. متقاضیان برای دریافت کارنامه به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

    جهت ورود به سایت سنجش به کد ملی و رمز عبور نیاز می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره