مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ یکی از سوالات پر تکرار دانش آموزان و والدین آن ها می باشد که باید از جزییات آن اطلاع دقیق داشته باشند. ثبت‌نام مدارس در هر سال تحصیلی جدید باید انجام شود و این روند با توجه به پایه تحصیلی و همچنین نوع مدرسه متفاوت خواهد بود. دانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم باید با شرایط متفاوتی نسبت به نام نویسی در مدرسه اقدام نمایند. در این مطلب به بررسی کامل ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید.

 

ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

در پایان هر سال تحصیلی، دغدغه های والدین در خصوص ثبت نام فرزندشان در سال جدید شروع می شود. والدین باید تصمیم گیری کنند که فرزندشان در همان مدرسه قبلی تحصیل کند و یا به مدرسه جدید منتقل شود. ثبت نام مدارس 1403 – 1404 در هر مقطع جزییات و شرایط خاص خود را دارد که والدین باید از آن ها اطلاع داشته باشند. 

طی سال های گذشته نحوه نام نویسی در مدارس تغییرات زیادی داشته است. در سال های قبلی دانش آموزان باید به صورت حضوری به مدارس مراجعه می کردند اما چندین سال است که بخشی از ثبت نام دانش آموزان به صورت اینترنتی و در سایت های مختلف انجام می شود.

ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در سایت my.medu.ir انجام خواهد شد. توجه داشته باشید که برای ثبت نام در مقطع اول ابتدایی باید حتما در طرح سنجش سلامت شرکت کنید و پس از دریافت گواهی سلامت دانش آموز برای مراحل بعدی نام نویسی اقدام نمایید. در ادامه این مطلب به بررسی کامل جزییات ثبت نام مد‌ارس در پایه های تحصیلی مختلف خواهیم پرداخت. 

 

شرایط ثبت نام مدارس 1403 – 1404

دانش آموزان برای نام نویسی در مدرسه باید شرایط لازم را داشته باشند و در غیر این صورت ممکن است در هنگام ثبت نام با مشکل مواجه شوند. شرایط ثبت نام در مدارس به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می شود. از شرایط نام نویسی مدارس می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅ داشتن شرایط عمومی مصوب طبق آیین نامه آموزشی هر سال تحصیلی

‌✅ داشتن شرایط اختصاصی و قبولی در آزمون های ورودی برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان و برخی از مدارس غیر انتفاعی

✅ پیش ثبت‌نام مدارس اول ابتدایی به صورت اینترنتی انجام شده و پس از آن باید به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و با تحویل مدارک ثبت نام نهایی را انجام دهید. 

‌✅ اطلاعات دانش آموزان باید توسط مدیریت مدارس در سامانه سناد و سیدا ثبت شده باشد تا دانش آموزان بتوانند به صورت اینترنتی ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ را انجام دهند. 

✅ زمان ثبت‌نام مدارس به صورت کلی تا پایان مرداد ماه است اما دانش آموزان مناطق خاص و همچنین دانش آموزان هنرستان تا پایان شهریور ماه برای نام نویسی حضوری در مدارس زمان خواهند داشت. 

‌✅ برای ثبت نام در مدارس استثنایی باید با توجه به اطلاعیه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی اقدام کرد. 

✅ دانش آموزان با شرایط خاص مثل دانش آموزان کم بینا و کم شنوا و یا معلولیت های جسمانی خفیف در صورت داشتن شرایط لازم و گواهی سلامت می توانند در مدارس عادی نام نویسی کنند. 

‌✅ اطلاعات والدین دانش آموز (هم پدر و هم مادر) باید در سامانه سیدا ثبت شده باشد تا امکان نام نویسی اینترنتی وجود داشته باشد. 

ثبت نام مدارس

 

ثبت نام مدارس ابتدایی 1403 – 1404

طی سال های گذشته والدین برای ثبت نام کودکان اول ابتدایی خود باید از شروع خرداد تا پایان مرداد به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر خود مراجعه می کردند. اما در حال حاضر با توجه به تغییر در زمان سنجش سلامت کودکان، زمان ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در پایه اول نیز تغییر کرده است و از اول اردیبهشت تا آخر خرداد به صورت حضوری و اینترنتی انجام می گردد. 

دانش آموزان ابتدایی برای ثبت نام در مدرسه باید حتما در طرح سنجش سلامت شرکت کرده و گواهی سلامت دریافت کرده باشند. توبت دهی سنجش سلامت در سال جاری از آذر ماه آغاز شده است و والدین می توانند با مراجعه به سایت مای مدیو نوبت گرفته و در زمان تعیین شده فرزند خود را برای سنجش ببرند. ثبت نام در سال های بعدی پایه ابتدایی با توجه به در دست بودن پرونده و مدارک سلامت دانش آموز راحت تر خواهد بود. 

دانش آموزان در هر یک از سال های تحصیل اول تا ششم ابتدایی می توانند مدرسه خود را عوض کنند اما با این حال اولویت ثبت نام مد‌‌ارس دانش آموزانی است که در نزدیکی مدرسه سکونت دارند. 

آموزش و پرورش برای ثبت نام مدارس 1403 – 1404 نظام دوری را در نظر گرفته است تا از این طریق دانش آموزان تمایل بیشتری به تحصیل داشته باشند. این نظام بدین معناست که از سال اول تا سوم دبستان یک معلم به دانش آموزان تدریس می کند تا ارتباط مثبت دانش آموز با معلم بر رغبت دانش آموزان بیفزاید. 

 

زمان ثبت نام مقطع ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ باید از ابتدای اردیبهشت ماه اقدام به نام نویسی نمایند. ثبت نام سایر مقاطع ابتدایی نیز از اول خرداد ماه شروع می شود و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت. دانش آموزان متاخر در صورت داشتن ظرفیت خالی مدارس می توانند در مدرسه نام نویسی نمایند و ممنوعیتی در این زمینه وجود نخواهد داشت. 

 

نحوه ثبت نام مدارس ابتدایی

دانش آموزان ابتدایی می توانند در هر یک از مدارس دولتی، غیر انتفاعی، شاهد و هست امنایی ثبت نام نمایند. نام نویسی در تمامی مدارس به صورت اینترنتی از طریق سامانه مای مدیو انجام خواهد شد. لازم به ذکر است که در صورت تغییر محل سکونت و مدرسه محل تحصیل، باید به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و با ارائه مدارک ثبت نام مدارس 1403 – 1404 را انجام دهید. در صورتی که در مورد انتخاب بهترین مدرسه ابتدایی با سردرگمی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

ثبت نام مدارس راهنمایی (متوسطه اول) ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

متوسطه اول یا همان مدارس راهنمایی پایه های هفتم، هشتم و نهم را در بر می گیرد و تمامی دانش آموزانی که در پایه ششم تحصیلی فارغ التحصیل شده باشند، امکان ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در این مقطع را خواهند داشت. امتحانات در مقطع متوسطه اول به صورت ارزشیابی معلمان انجام خواهد شد. 

 

زمان ثبت نام مقطع متوسطه اول ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

آموزش و پرورش اطلاعیه هایی مبنی بر زمان ثبت نام متوسطه اول منتشر کرده است و بر اساس آن ثبت نام مدارس 1403 – 1404 در مقطع متوسطه اول از ابتدای تیر ماه شروع خواهد شد. برای ثبت نام در سایر مدارس مثل تیزهوشان و شاهد باید با توجه به اطلاعیه های منتشر شده زودتر اقدام نمایید. برای کسب اطلاع سریع از زمان ثبت نام مد‌‌ارس مختلف می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه ثبت نام مدارس 1403 – 1404 متوسطه اول

دانش آموزان مقطع متوسطه اول می توانند در مدارس مختلف مثل مدارس عادی، مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی، غیر انتفاعی و شاهد ثبت نام نمایند. ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در مقطع متوسطه اول از طریق سایت مای مدیو انجام خواهد شد. در صورت بروز مشکل در روند ثبت نام اینترنتی می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

ثبت نام مدارس 1403 – 1404 دبیرستان (متوسطه دوم)

و در نهایت ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در مقطع متوسطه دوم می باشد که همان دبیرستان بوده و پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم را در می گیرد. در این مقطع دانش آموزان باید انتخاب رشته نیز انجام دهند که در همان پایه دهم یعنی با شروع متوسطه دوم و تغییر مدرسه انجام خواهد شد. دانش آموزان برای انتخاب رشته بهتر باید حتما در سنجش های اولیه شرکت کرده و فرم های هدایت تحصیلی را تکمیل نمایند. 

 

زمان ثبت نام پایه متوسطه دوم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

طبق اطلاعیه های منتشر شده توسط آموزش و پرورش، دانش آموزان برای ثبت نام مدارس 1403 – 1404 در پایه دهم متوسطه دوم می توانند پس از پایان امتحانات و انتشار کارنامه ها و فرم های هدایت تحصیلی اقدام کنند که از اواسط تیر ماه خواهد بود. دانش آموزان برای ثبت نام مدارس تیزهوشان باید در زمانبندی ثبت نام آزمون تیزهوشان اقدامات لازم را انجام دهند. 

 

نحوه ثبت نام متوسطه دوم 

ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در اکثر مدارس به صورت اینترنتی و از طریق سایت مای مدیو انجام می شود. ثبت‌نام مدارس تیزهوشان پس از شرکت در آزمون ورودی و به صورت حضوری انجام خواهد گرفت. همچنین برای ثبت نام در برخی از مدارس غیر انتفاعی نیز باید به با توجه به دستور العمل های خود مدارس به صورت حضوری و یا اینترنتی از طریق سایت اختصاصی هر مدرسه اقدام نمایید. 

 

ثبت نام مدارس دولتی 1403 – 1404

بیشترین تقاضا برای ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به مدارس دولتی عادی اختصاص دارد. دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای نام نویسی در این مدارس باید از طریق سایت مای مدیو اقدام کنند. در سال های بعدی نیز ثبت نام به صورت خودکار انجام می شود و دانش آموز در همان مدرسه قبلی در مقطع بالاتر ثبت نام می شود. 

دانش آموزانی که قصد تغییر مدرسه خود را دارند، باید مدارک خود را از مدرسه قبلی دریافت کرده و با مراجعه حضوری به مدرسه جدید نام نویسی شان را انجام دهند. مدارس دولتی شهریه پرداز نیستند اما ممکن است با رعایت قوانین هزینه هایی تحت عنوان کمک های مردمی، سرویس ایاب و ذهاب، کلاس های فوق برنامه و غیره از والدین دریافت گردد. در صورتی که در روند نام نویسی مدارس دولتی عادی با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با متخصصان و مشاوران تحصیلی صحبت کرده و از راهنمایی های آنان استفاده نمایید. 

 

مشاوره مدارس

دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی باید با توجه به نوع مدرسه خود برای ثبت نام اقدام کنند. ثبت نام در مدارس دولتی هر ساله به صورت خودکار انجام می شود مگر در شرایطی که دانش آموز قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشد که در این صورت باید به صورت حضوری اقدام کند. ثبت نام اکثر مدارس در صورت اینترنتی بودن از طریق سامانه مای مدیو انجام می شود. 

چناچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام مدارس 1403 – 1404 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام مدارس 1403 – 1404 چه زمانی انجام می شود؟

    زمان ثبت نام مد‌ارس به صورت مجزا در هر مقطع در متن مقاله توضیح داده شده است. 

  2. در صورت پایان مهلت ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ امکان نام نویسی وجود خواهد داشت؟

    بله در صورتی که مدرسه ظرفیت خالی داشته باشد، ممنوعیتی در ثبت نام وجود نخواهد داشت. 

  3. ثبت نام اول ابتدایی به چه صورت است؟

    دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای ثبت نام در مدرسه باید پس از سنجش سلامت از طریق سایت مای مدیو نام نویسی نمایند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره